WRZESIEŃ 2013
HASŁO : POMOC
Co się będzie działo:
1. Warsztaty dotyczące udzielania Pierwszej Pomocy
2. Marzycielska Poczta
3. Zajęcia dotyczące pomocy sobie i innym w trudnych sytuacjach życiowych.
4. Akcja Zbiórki Żywności
ZADANIA:
- Udział w poszczególnych zajęciach
- Stworzyć plakat o I Pomocy – 5 świetlików
- Napisać list/kartkę do chorych dzieci w ramach Marzycielskiej Poczty- 5 świetlików
- Stworzyć ulotkę o możliwościach pomocy sobie i innym w trudnych syt. życiowych –KONKURS NA NAJLEPSZĄ ULOTKĘ. - 3 świetliki dla każdego + nagroda za wygraną w konkursie.
- Udział w Zbiórce Żywności – 10 świetlików
NAGRODA GŁÓWNA : WYJŚCIE DO KINA
CELE:
AD.1 Warsztaty Pierwszej pomocy,
cele ogólne:
-zapoznanie dzieci z podstawową wiedzą z zakresu udzielania pierwszej pomocy i numerami telefonów służb ratowniczych w Polsce.
- kształtowanie postawy wyrażającej się w gotowości niesienia pomocy innym
- kształtowanie u dzieci postaw społecznych wobec napotkanej sytuacji zagrożenia życia i zdrowia własnego oraz innych.
Cele szczegółowe:
- dostarczenie dzieciom wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia.
- Zapamiętanie numerów telefonów służb ratowniczych w Polsce
- Nabycie umiejętności przeprowadzenia prawidłowej rozmowy z dyspozytorem pogotowia ratunkowego
- nabycie wiedzy nt. bezpiecznych sposobów udzielania pomocy przedmedycznej
- wykształcenie w podopiecznych gotowości niesienia pomocy innym
- ukształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.
Ad.2 Zajęcia dotyczące Marzycielskiej Poczty,
cele ogólne :
- ukształtowanie u uczestników postawy empatii
Cele szczegółowe:
- nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych osób
- przeniesienie koncentracji na własnych przeżyciach i problemach na sytuację innych osób/ dzieci borykających się z nieuleczalną chorobą
- określenie uczuć innej osoby w odwołaniu do własnych przeżyć
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
- nauka odzwierciedlenia swoich postaw, uczuć, opinii za pomocą formy listowej
Ad. 3 Pomoc sobie i innym w ciężkich sytuacjach życiowych:
- zapoznanie dzieci z definicją sytuacji trudnych/ kryzysowych
- nazwanie i omówienie uczuć i trudności mogących pojawić się w obliczu bycia świadkiem lub uczestnikiem sytuacji trudnej/ zagrażającej
- wykształcenie postawy empatii/ współodczuwania
- dostarczenie wiedzy na temat doraźnych i bezpiecznych sposobów pomocy innej osobie w kryzysowej sytuacji: rozmowa, wparcie duchowe, danie dobrej rady, zachowanie dyskrecji, poinformowanie służb ratunkowych itp.
- rozwijanie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikowania się z otoczeniem, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, budowania więzi z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych
zdobycie wiedzy na temat tego jak i z czyją pomocą możemy podejmować decyzje w sytuacjach kryzysowych.
Ad. 4 Zbiórka żywności
- uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych osób
- kształtowanie postawy wzajemnej współodpowiedzialności i zaufania,
- kształtowanie postawy obowiązkowości, empatii, życzliwości, pomysłowości, samodzielności,
- nabycie przez uczestników umiejętności współpracy z innymi,
- promowanie wśród lokalnej społeczności pozytywnych zachowań, działań i postaw,
- rozpowszechnianie idei wolontariatu,
- zachęcenie uczestników do podejmowania innych działań prospołecznych.
NAGRODA GŁÓWNA : WYJŚCIE DO KINA
Świetlica Środowiskowa „Ananasy”
« poprzednia | następna » |
---|